Понеділок, 2017-12-11, 5:55 PM
Вітаю Вас Гість | RSS

Грем'яцька ЗОШ І-ІІІ ст.

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 64
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Предметні тижні

Брейн-ринг для старшокласників
Мета заходу: Активізувати знання учнів із зарубіжної літератури; розвивати читацький інтерес до художньої літератури.
Умови гри. Команди укомплектовуються із учнів-старшокласників. Змагаються дві команди Кількість учасників - по шість у кожній команді. Ведучий ставить питання. Виграє той, хто швидше натисне сигнальну кнопку і дасть правильну відповідь.
 Запитання:
1.Назвати справжнє прізвище Даніеля Дефо. (Фо)
2.Де народився Робінзон Крузо? (Йорк)
3.Хто є автором роману «П'ятнадцятирічний капітан»? (Жуль Верн)
4.Країна, де жили Адам І Єва. (Едем)
5.Чиє дитинство пройшло в андалузькому селищі Фуете Вакерос неподалік від Гренади? (Гарсіа Лорка)
6. Хто з жалем у своєму щоденнику занотував: «Згадую оце полтавські стеи, надвечірні зорі, хатки, і охоплює душу сум, що мене там немає»? (Райнер Марія Рільке)
7. Якого зросту була Дюймовочка? (2,5 см)
8.«Вони не були братом і сестрою, але любили один одного, як брат і сестра». (Герда і Кай, Г.Андерсен «Снігова Королева»)
9.А.Платонов - псевдонім письменника. Яке його справжнє ім'я? (Ан­дрій Платонович Климентов)
10.Ім'я коханої, яку прославив у своїх піснях Франческо Петрарка. (Лаура)
11.Літературний псевдонім Анрі Марі Бейля, автора «Лосьен Левен», «Пармський монастир». (Стендаль)
12.На робочому столі Бальзака стояв бюст, на якому був напис: «Що він не зробив мечем, я зроблю пером». Чий це був бюст? (Наполеона)
13.Хто із письменників XX ст. був визнаним чемпіоном по вилову ве­ликої риби? (Ернест Хемінгуей)
14.«Хай живе Америка для американців, І нехай згинуть всякі чужин­ці, особливо прокляті Ірландці». Кому належить така хибна думка? (Кассій Колхаун, Майн Рід «Вершник без голови»)
 15.«Якби йому судилася корона, то був би він достойним королем». Про кого так сказано? (Гамлет, Шекспір «Гамлет»)
16.Чий це портрет? «... а за ним ступив молодий хлопець, незграбно знявши шапку, на ньому був простий одяг, що пропах морем, і весь він зда­вався якимсь недоладним у просторому передпокої. Він не знав, куди подіти шапку. Дрібні краплі поту виступили в нього на чолі: він спинився й витер хусточкою засмагле обличчя». (Мартін Іден, Дж.Лондон «Мартін Ідей»)
 17.Хто із героїв, якого твору приходить до думки, що людину виправ­довують невтомна праця, довічна боротьба за життя і вино: А ти той життя і волі гідний, Хто б'ється день у день за них. (Фауст. Гете «Фауст»)
 18.14 березня 1850 р. в костьолі св.Барбари в Бердичеві відбулася він­чання Евеліни Ганської та ... (Оноре де Бальзака)
 19.Кому із російських письменників в 1956 р. присуджена Нобелівсь­ка премія, від якої він змушений був відмовитися? (Борис Пастернак)
20.Хто на схилі літ робить висновок: Я тільки й знаю, що знання шукаю, В найглибші таємниці проникаю. Я думаю все сімдесят два роки – І бачу, що нічого я не знаю. (Омар Хайям)  
 
 
 
Літературна вікторина: «Розважаючись, розмірковувати»
 Літературна вікторина - цікава інтелектуальна гра, що розвиває логічне мислен­я, пам'ять та вміння швидко орієнтуватись, а також бажання багато знати і розуміти. Цю гру можна використати як елемент уроку під час вивчення тієї чи іншої теми, найкраще - на підсумковому уроці, в кінці або на початку чверті та року, а також на уроках позакласного читання. А можна провести як позаурочний захід. Для вікторини клас ділиться на дві команди, які підбирають собі назву, обирають капітана і, якщо повідомлені заздалегідь, виготовляють емблеми. Після оголошення питання гравці обговорюють йо­го, приміром, 1 хв. Сигналом готової відповіді служить кольорова картинка. За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал. Можливий варіант, коли в одному класі буде більше, ніж дві команди. Тоді після 10 очок команда, що програла, звільняє місце за ігровим столом для наступної команди. Якщо капітани одночасно підняли сигнальну картку, можна дозволити їм обом відповідати письмово. Після закінчення гри вчитель підводить підсумки, оголошує переможців і, якщо є спонсори, вручає призи.
Питання які можна використати для літературної вікторини у 6 класі
 1.Назвіть давньогрецький міф, що пояснює таке явище у природі, як пори року. («Деметра і Персефона»).
2.Назвіть перших двох давньогрецьких льотчиків. (Дедал та Ікар).
3.Хто з давньогрецьких богів найбільше допомагав людям? Як? (Прометей).
 4.Герой якого твору здобув собі надзвичайну здібність перетворювати усе, до чого доторкався, у дорогоцінний метал? (Головний герой міфу про 
царя Мідаса та твору Н. Готорна «Мідас, золотий король».)
5.Назвіть квітку, у яку перетворився той, хто був байдужим до всіх, а себе обожнював. (Нарцис).
 6.Кого з байкарів засудили до найвищої міри покарання? За що? (Езопа. За крадіжку).
7. Назвіть автора байки «Вовк та Ягня». (Езоп, Федр, Бабрій, Крилов, Глібов.)
8. Якою мовою, спільною для усіх байкарів, написали вони свої твори? (Аегоричною або езоповою).
9. Як у літературознавстві називається те, що Вовк і Ягня розмовляють немов справжні люди? Персоніфікація (перенесення властивостей людей 
на тварин, рослин і предмети).
10.Назвіть героя, що ворогував зі своїм тестем, назву твору та його автора.(Данило Бурульбаш із повісті М. Гоголя «Страшна помста»).
 11.Як звали його дружину і сина? (Катерина, Іван).
12.Яка легенда пояснює, чому так трагічно склалась їхня доля?
 13.Тож який найтяжчий гріх перед Богом і людьми? (Зрада.)
14.Який образ у повісті поєднує у собі реальне та фантастичне начало? (Чаклун).
15.Хто, маючи величезну силу, щоб убити тіло, не зміг підкорити душу? (Чаклун душу дочки).
 16.Назвіть ім'я героя, що мандрував не тільки в просторі, але й у часі,а також назву твору та його автора. (Е.Скрудж із «Різдвяної пісні у прозі» Діккенса.)
17.Як змінився Скрудж після своєї мандрівки?
18.Хто допоміг йому у цьому? (Компаньйон Марлі та три Духи.)
19.У чому сила Різдва?
20.З якого твору ці слова: а) Зазнала щастя я в житті, Гай-гай, зелений гай! (Р.Берне «Плач удови-верховинки"). б)В саду пала багаття горобини, Та не снага когось йому зігріть. (С.Єсенін «Відгомоніла золота діброва»). в)Як твої тремтіти будуть руки, Щоб для тебе миску вирізать.(Я. Неруда «Дідова миска").
 21.Назвіть поетів, що любили море і використовували його образ у 
своїх віршах. (Алкей «Не розумію звади поміж вітрів...», Лермонтов «Па­рус», Байрон «Хотів би жити знов у горах...»)
22.Які найменші за розміром вірші ви знаєте? Назвіть майстра цих по­езій. (Танка, Ісікава Такубоку.)
23.Розшифруйте: 5-7-5-7-7=31. (Кількість складів у рядках танка.)
24.Яка різниця між перекладом і переспівом? (Переклад - це відтво­рення змісту та форми літературного твору, написаного однією мовою 
засобами іншої мови. Переспів - вірш, написаний за мотивом твору іншого автора.)
25.У свій час цей автор був оголошений «королем поетів» Європи. В одному із віршів він писав: Небо, мов мідяне, Височінь холоне. Назвіть поета і його вірш. (Поль Верлен «Обрій і не мріє»).
26.Які художні засоби використав П.Верлен у цих рядках? (Порівнян­ня та метафору).
27.Назвіть автора і його твір, у якому розповідається про те, як позна­йомились чоловік і дружина через кілька років після одруження. (Пушкін «Заметіль».)
28.Назвіть цих персонажів. (Марія Гаврилівна Р. та Бурмін.)
29.Де мало відбутись таємне вінчання Маші і Володимира? (У церкві села Жадрине.)
30.Хто головний герой повісті? (Заметіль).
31.Яка її роль у житті Марії Гаврилівни?
32.У якому званні був Бурмін? (Гусарський полковник).
33.У чому він зізнався панночці? (У тому, що він одружений.)
 34.Продовжити ланцюжок, що починається словом експозиція (зав'яз­ка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка).
35. Назвіть французького письменника, автора географічних романів, що написав за своє життя більше 100 томів творів. (Ж. Верн). 

36.Які його твори вам відомі?
37.У якому романі Ж. Верна розповідається про те, як підліток під впливом обставин займає високу морську посаду? («П'ятнадцятирічний 
капітан».)
 38.Як звали юнака? Розкажіть його історію. (Дік Сенд.)
39.На якому кораблі Дік був капітаном? Назвіть пасажирів цього судна. (Китобойна шхуна-бриг «Пілігрим». Місіс Уелдон, дружина хазяїна 
шхуни, їхній п'ятирічний син Джек, його няня-негритянка Нен, кузен місіс 
Уелдон Бенедикт.)
40.Назвіть собаку, що знала букви, і її господаря. (Дінго. Самюель Вернон.)
41.Як трапилось, що капітаном став матрос Д. Сенд? (Капітан Халл з матросами загинув під час невдалого полювання на смугачиху).
42.Хто і яким чином збив «Пілігрим» з курсу? (Кок Негору поклав під компас величезну залізяку, під її дією стрілка компаса відхилилась, а «Пілігрим» змінив курс на 45°.)
 43.Як Дік Сенд здогадався, що його загін потрапив не в Америку, а Африку? (Почув рев лева, згадав про знайдені знаряддя работоргівлі (колодки і ланцюги), відрубані руки і муху цеце, знайдену кузеном Бенедиктом.)
44.Як загинув работоргівець Гарріс? Де це відбулося? (Коли караван прийшов у м. Казанде (Ангола), Гарріс сказав Діку, що місіс Уелдон і Джек 
померли. Обурений хлопець підскочив до работорговця, вихопив ніж і вбив його.)
 45.Які гроші панували на ярмарку у Казонде? (Невільник, намисто з Венеції, черепашки, людські зуби.)
46.Як Дінго помстився Негору за смерть господаря? (Загриз, хоч і сам був смертельно поранений португальцем.)
47.Хто такий Геркулес? (Міфічний герой і персонаж з роману Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан»).
48.Яке заняття стало основним для Д. Сенда після його повернення із плавання на «Пілігримі»? (Навчання)
49.Як і який навчальний заклад він закінчив? (Д. Сенд закінчив море­плавну школу з відзнакою )
50. Що прославив Ж. Верн у романі «П'ятнадцятирічний капітан»? (Романтику подорожей і велич науки та знань.)
 51.Продовжити список і сказати, що об'єднує ці твори: Д. Дефо «Жит­тя і незвичайні та дивовижні пригоди Р. Крузо», Ж. Верн «П'ятнадцятиріч­ний капітан» та «Діти капітана Гранта»...(Це пригодницька література,тобто повісті та романи, сюжет яких наповнений великою кількістю при­год та незвичайних подій.)
 52.Назвіть письменника, чий псевдонім - це назва міста, і його націо­нальність. (Джек Лондон, американець.)
53.Це явище є поєднанням хвороби і скарбів, місце, куди воно приводило тисячі людей -Аляска. Що це за явище ? («Золота лихоманка».) 54.Істота з якого і чийого твору була безтямною і звивалась на піску, немов велетенський хробак? (Головний герой оповідання Д. Лондона «Любов 
до життя».)
 55.Чому автор не дає імені головному герою ? (В екстремальній си­туації може опинитись кожний.)
 56.То яким же був герой Д. Лондона - слабким чи сильним? (Фізично слабким, морально сильним.)
57.Назвіть головну рису характеру цього персонажа. (Сила волі.)
58.Дід цього російського письменника, драматурга і лікаря був кріпаком, що викупив себе на волю, а батько став банкрутом, який втік з рідного 
міста. Назвіть прізвище письменника. (Антон Павлович Чехов.)
 59.Колись вони разом навчались у гімназії, а після багатьох років роз­луки, зустрівшись на вокзалі, зрозуміли, що у всьому протилежні. Назвіть 
персонажів, твір та його автора. (Чехов «Товстий і тонкий». Товстий - Михайло, таємний асесор. Тонкий-Порфирій, колезький асесор.)
 60.Як і чому дражнили цих героїв у минулому ? (Товстого Геростратом (спалив храм Артеміди) за підпалену казенну книжку. Тонкого Ефіальтом (лідер демократичного угрупування в давніх Афінах) за те, що був ябе­дою.)
61.Хто з цих персонажів упродовж зустрічі змінив свою поведінку? (Обидва. Тонкий після того, як довідався про чин колишнього друга, а тов­стий, коли побачив, як змінилася поведінка товариша.)
62.Продовжити речення: Хамелеон-це... (ящірка і персонаж з одноіменного оповідання Чехова).
63.Яке прізвище носив герой А. П. Чехова? (Очумєлов).
64.Чому ж ми вважаємо його хамелеоном? (6 разів змінював своє рі­шення.)
 65.Оповідання Чехова «Хамелеон» - це сатиричний чи гумористичний твір? Чому? (Сатиричний. Сатира - це гостре засудження та осміяння негативних рис характеру людини та негативних явищ у житті суспільствва. А гумор — доброзичливий сміх.)
66.Цей бізнесмен протягом свого життя 13 разів багатів та розорявся. Він же був і відомим англійським письменником-сатириком, якого уряд покарав величезним штрафом і стоянням біля ганебного стовпа. Хто ж він? (Д.Дефо.)
67. Назвіть його найвідоміший твір. (« Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».)
 68.Сюжет цього твору вигаданий автором чи має реальне підґрунтя. (Основа твору - реальний випадок, який стався з шотландським моряком Селькірком, що прожив на безлюдному острові більше 4-х років.)
69.А скільки прожив на безлюдному острові Робінзон? (28 років, 2 місяці, 19 днів.)
 70.Назвіть батьківщину і батьківщину героя Д. Дефо. (Англія, Йорк.)
71.На чиєму кораблі Р. Крузо, залишивши батьків, втікає з дому? Яку пораду дає юнаку цей джентльмен? (Головний герой роману втікає на судні батька свого товариша. Власник корабля радив юнакові повернутися до батьків.)
72.До кого у полон потрапив Робінзон? (До турецьких піратів.)
 73.Як називали північно-африканських арабів-мусульман? (Маври.)
 74.З ким Робінзону вдалося втекти з полону? (З хлопчиком Ксурі.)
 75.Яка дата для Р. Крузо була найнещасливішою? (1 вересня:1.09.1651- залишив батьків, 1.09.1659- вирушив у плавання, в результаті якого опинився на безлюдному острові.)
76.Який скарб із затонулого корабля для нього виявився найціннішим? (Інструменти, канати, одяг, зброя, порох.)
 77.Скільки було Робінзонові років, коли він потрапив на безлюдний острів? (26).
78.Як він назвав цей острів? (Острів Відчаю.)
79.На чому Крузо написав: «Тут я вперше ступив на цей острів 30 вересня 1659р. ?» (На стовпі-календарі).
80.Що і як вперше посіяв Р. Крузо? (Витрусивши мішок, він випадково посіяв рис і ячмінь.)
81.Хто за професією був Робінзон? (Він освоїв багато професій.)
82.Через скільки років герой Д. Дефо зрозумів, що його острів не зо­всім безлюдний? (Через 15р. побачив слід людської ноги, а ще через 2 зрозу­мів, що на острів приїжджають людожери.)
 83.Які пори року відзначив Р. Крузо на острові? (Суху і дощову.)
84.Кого і як він врятував? (Жертву людожерів, юнака, якому дав ім'я П'ятниця.)
 85.До якого племені належав врятований? (До індіанського племені караїбів.)
86.Які риси характеру допомогли головному герою твору вижити? (Працелюбність, терпіння, віра в Бога, у власні сили, у людський розум.)
87.Про які стосунки людини і природи розповів автор у цьому романі? (Стосунки мирного співіснування і єдності.)
 88.Чи можливі такі стосунки між різними за рівнем розвитку цивіліза­ціями, до яких, належали Робінзон і П'ятниця? (Так, їхнє співіснування дово­дить це.)
 89.Який новий літературний жанр з'явився завдяки великій популяр­ності роману Д. Дефо? (Жанр «робінзонад»)
90.Які твори цього жанру ви можете назвати? (Кіплінг «Мауглі», Берроуз «Тарзан», Голдінг «Володар мух».)
91.Він довго стояв у черзі, щоб поглумитись над цим, а коли одержав шматочок, то відчув велику силу справжнього мистецтва. Назвіть героя, твір, автора і скажіть, про який шматочок йдеться? (Том з оповідання Бредбері «Усмішка». Шматочок полотна «Монна Ліза» Леонардо да Вінчі.)
92. Про що попереджав людство автор? (Про те, що науково-технічний прогрес може знищити природу і цивілізацію.)
 
 
Засідання літературного салону,
що присвячене жінкам-поетесам «Я щаслива, що пишу»
 В сучасній шкільній програмі зарубіжної літератури вивченню творчо­сті жінок-поетес приділяється дуже мало уваги. Мало сказати, що вони та­лановиті поети, поети справжні - без них важко уявити світову поетичну лірику. Ми вважаємо, що це велике упущення в естетичному вихованні на­ших дітей. Тому на цьому засіданні літературного салону ми пропонуємо ближче познайомитися з творчістю жінок-поетес. Отже, тема нашого засідання літературного салону: «Я щаслива, що пишу!» Мета. Ознайомити учнів з цікавими сторінками біографій і творчості жінок-поетес; ввести дітей у світ європейської романтичної поезії; навчити учнів милуватись і насолоджуватись дивними чарами поетичного слова. (Для того, щоб учні краще сприймали ліричну поезію, потрібно ство­рити відповідну атмосферу. В цьому нам поможе оформлення літературного салону). Обладнання. Затемнений зал. В залі розміщені столики. На столах го­рять свічки, лежать аркуші паперу і книжки (бажано томи поезій жінок-поетес). Звучить романс з музичних замальовок до повісті О.С. Пушкіна «Заметіль» (муз. Г.Свиридова). На екрані проектуються слайди: Феофан Грек «Богоматір Донська», Леонардо да Вінчі «Джоконда», Тутлес «Нефертіті», Рафаель «Сикстинська мадонна», І. Репін «Українка біля плоту», П. Рубенс «Портрет камеристки інфанти Ізабелли». (Звучить романс) 1-й ведучий. Жінка... Скільки про неї сказано і написано. В усі сто­ліття їй поклонялися художники, поети, музиканти. Вона була мрією, усмі­шкою, сумом, всесвітньою радістю. Й звали Лаура, Беатріче, Єлена, Венера, Нефертіті, Марія, Ксенія. Анна. Багато цих імен стали символами: відданос­ті і вірності - Пенелопа; краси і жіночості - Єлена; мудрості і державного розуму - Ольга і Роксолана, всепоглинаючої любові до людей - Марія. 2-й ведучий. Сьогодні ми розповімо про жінок, які досягли слави своїм поетичним талантом, даром Божим. Вони відкинули думку про те, що поезія - це привілеї чоловіків. Для найчарівніших жінок, про яких піде мо­ва, поезія - це не примха, не випадковість. Вона - сенс їхнього життя, відгук серця на радощі та біди буття. (Звучить мелодія. На екрані проектуються слайди з краєвидами Гре­ції, фреска «Прекрасна Помпеянка») Художник. На цій фресці невідомий художник відтворив прекрасну жительку Помпеї. Дівчина показана в момент творчого натхнення. Ще хви­лина, друга - і на тонкій восковій поверхні дощечки з'явиться нова віршо­вана строфа, її обличчя одухотворене, в очах світиться думка. Говорять, що саме такою була Сапфо, поетеса з острова Лесбос, яка проживала на почат­ку V століття до нашої ери. Довгі роки Сапфо очолювала школу, де дівчата займалися літературою, музикою, співами. Вона складала весільні пісні, гімни, виконувала їх під акомпанемент ліри або кифари. А вірші поетеси були присвячені коханню, ніжному спілкуванню подруг, дівочій красі. 1-ий літературознавець. Одні легенди малюють Сапфо холодною і неприступною, інші - навпаки розповідають про те, що через безнадійне кохання вона кинулась зі скелі. Для давніх Сапфо була ідеалом гармонійної особистості. В її честь чеканили монети, на яких вона зображувалася з лі­рою в руках. Платон, називаючи поетесу жрицею краси, писав. Девять лишь муз называя, Мы Сапфо наносили обиду: Разве мы в ней не должны Музу десятую чтить? (З вінком на голові в туніці виходить Сапфо) Сапфо. Що ж таке краса? Найпрекрасніше на землі те, що любимо. Ось послухайте: Только я взгляну на тебя, Как у меня пропадает голос, А язык немеет, Быстрый огонь пробегает под кожен. Глаза ничего не видят, В ушах стоит звон, Меня охватывает холодний пот. Всю бьет дрожь, Я становлюсь зеленеє травы Й кажусь чуть не мертвой. Я негу люблю, Юность люблю. Радость люблю И солнце. Жребий мой - быть В солнечный свет И в красоту Влюбленной (Покидає сцену) 2-ий літературознавець. Середньовіччя... При дворах знатних сень­йорів, в замках за високими зубчатими стінами народжується поезія, яка потребує вихованості і вміння служити прекрасним дамам. Трубадури - середньовічні поети - оспівують красу і благородність дам. Та не всі труба­дури були такими. За переказами, героєм лірики відомої поетеси - дружини графа Путьє - Беатриси де Діа був Рабаут III, граф Оранський. Поетеса зви­нувачує свого коханого в надзвичайній обережності і розрахунку в коханні. (Заходить Беатриса, одягнута в довге плаття з драпіровкою, на голо­ві гостроконечна шапочка з шлейфом) Моя краса, моє происхождение, Но больше - сердца верного влечение Дают мне право все мои сомнения Вам виразить в печальних звуках пенья, Я знать хочу, о друг мой дорогой, Откуда зто гордое забвенье: Что это - гнев? Или любовь к другой? Мне любовь дарит отраду! Чтобы звонче пела я, Й заботу й досаду Прочь гоню, мои друзья. Й от всех наветов злых Ненавистников моих Становлюсь еще смелее - Вдесятеро веселее! Строит мне во всем преграду Их лукавая семья, - Добиваться с ними ладу Не позволит честь моя! Я сравню людей таких С пеленою туч густих, От которых день темнее, - Я лукавить не умею. Злобный ропот ваш не стих, Но глушить мой смелый стих - Лишь напрасная затея. О своей пою весне я! (Звучить вальс до дієз мінор Ф. Шопена. На екрані проектуються слайди з репродукціями картин Рафаеля, Леонардо да Вінчі.) 1-ий ведучий. Епоха Відродження... Вона створює тип освіченої жін­ки, яка грає значну роль в культурному житті Європи. Вона сама створює себе, прирікаючи на страждання і не прагне знаменитості. В поезіях жінок-поетес стільки віри і надії на краще. Адже життя жінки, аристократка вона чи простолюдинка, обмежувалося строгим набором правил про те, що мож­на і чого не можна і як ходити, що співати, що читати і кому писати. Жінки-поети відрізнялись широкою освіченістю, спонукали інших до вільнодумст­ва. (З'являється багато одягнута жінка — Гаспара Стампа.) Сеньор, не тратьте ваших юных лет На беспокойный труд погони страстной За славой и почетом по опасной Стезе отличий всяких и побед. Исполните любви благой завет. Давайте жить четой во всем согласной В долине этой тихой и прекрасной, Покуда нам сияет солнца свет. Плоды честолюбивых всех усилий Всегда горьки. Й слава и почет Навек забудутся в сырой могиле. А тут, средь птиц, чей звонкий хор поет Хвалу любви, мы радостно бы жили, Собирая розы и плоды весь год. (Звучить «Сентиментальний вальс» П. Чайковського. На екран прое­ктуються слайди із зображенням пейзажів Росії) 2-й ведучий. А зараз поринемо в Росію XVIII ст. Будується величезне місто «град Петров; виблискує фонтанами, викликає захоплення Ермітаж. В літературі з'являються імена Катерини Олександрівни Княжиної, Марії Зу­бової, Прасковії Жемчугової. Катерина Княжина була улюбленою донькою поета О.П. Сумарокова, який сам займався її освітою. Він підтримував за­няття дочки літературою, але в той же час вважав неможливим, щоб вірші були написані від імені жінки. Тому більшість віршів Княжиної друкували­ся без підпису. Княжина Тщетно я скрываю Сердца скорби люты, Тщетно я спокойной кажусь: Не могу спокойна Быть я ни минуты, Не могу, Как много я не тщусь. Сердце тяжким стоном, Очи током слезным Извлекают тайну муки сей: Ты мое страданье Сделал бесполезным: Ты о хищник вольности моей! Ввергнута тобою Я в сию злую долю, Ты спокойный дух мой Возмутил Ты мою свободу Переменил в неволю, Ты утехи в горесть обратил. (Звучить-симфонія соль мінор №40 В. Моцарта. На екран проектуються слайди з портретом З.О. Волконської, з краєвидами Італії.) Художник. Італійська природа, розкішне буяння зелені, синь неба, голубінь води, стародавні палаци і собори Туріну і Риму. Тут пройшло дитин­ство і останні роки «цариці муз і краси - Зінаїди Волконської, її освіта, та­лант співачки, титул і багатство чоловіка привертали загальну увагу. Вона була близька до декабристів, з її дому від'їжджала в Сибір до чоловіка Марія Миколаївна Волконська. Вона сказала своє слово в літературі. (Заходить Волконська. Гості підходять до неї, цілують руку, просять прочитати вірші.) Звезда моя! Свет предреченных дней, Твой путь и мой судьба соединяет, Твой луч светя звучит в судьбе моей; В тебе она заветное читает. И жар ее, твой отблеск верный здесь. Звезда души, без суетных наград Преданности, участий сердобольных, Волнений, слез младенческих отрад, Звезда надежд, звезда порывов вольных, Забот души сравнившихся со мной, Звезда моей мелодии живой! Звезда моя! Молю мольбой завета! Когда в очах померкнувших любя, Зовущий луч уж не найдет ответа, Молю, чтоб ты, приняв мой жар в себя Светя на тех, кого я здесь любила Хранящий взор собою заменила! (Волконська сідає за столик. Звучить прелюдія соль мажор №5 С. Рахманінова) Леся Українка (виходить). Стояла я і слухала весну Вона мені багато говорила, Співала пісню дзвінку, голосну Та знов таємно - тихо шепотіла. Вона мені співала про любов, Про молодощі, радощі, надії, Вона мене переспівала знов Те, що давно мені співали мрії. 1-ий літературознавець. Ці рядки належать перу нашої землячки, талановитої поетеси - Лесі Українки. В 9 років вона написала свій перший вірш «Надія», а в 22 роки видала першу поетичну збірку «На крилах пісень». Страждаючи з дитинства важкою хворобою, Леся зуміла оволодіти дев'ятьма іноземними мовами, прекрасно знала літературу, цікавилась науками, грала на фортепіано. Але найповніше талант її проявився в поезії. На шлях я вийшла ранньою весною І тихий спів несмілий заспівала. А хто стрічався на шляху зі мною, Того я щирим серденьком вітала: «Самій не довго з неї збитись у гурті». Я йду шляхом, пісні свої співаю: Та не шукайте в них пророчої науки, -Скажу я: «Разом плачмо, брате мій!» -З його плачем я спів з'єднаю свій... (Звучить симфонія №8 Ф. Шуберта) 2-ий ведучий. Століття двадцяте. Століття бур, потрясінь і втрат. Воно принесло в літературу ще два нетлінних жіночих імені - Анна і Марина. Дві жінки - дві трагічні долі. Обидві втратили коханих, обидві пережили ареш­ти власних дітей, обидві перенесли страждання і муки. Але обидві пережили прекрасне почуття кохання, якому присвятили багато своїх віршів. (На сцену виходить Ахматова та Цвєтаєва). Ахматова: Ты мне не обещан ни жизнью, ни Богом, Ни даже предчувствием тайным моим. Зачем же в ночи перед темным порогом Ты медлишь, как будто бы счастьем томим? Не вийду, не крикну: «О, будь единым, До смертного часа будь со мной! Я только голосом лебединым Говорю с неправедной луной. Цвєтаєва: Что же! Коли кинут жребий - Будь, любовь! В грозовом - безумном! - небе - Лед и кровь. Жду тебя сегодня ночью После двух, В час, когда во мне рокочут Кровь и дух. Ахматова: Твой белый дом и тихий сад оставлю. Да будет жизнь пустынна й светла. Тебя, тебя в моих стихах прославлю, Как женщина прославить не могла. И ты подругу помнишь дорогую. В тобою созданном для глаз ее раю, А я товаром редкостным торгую -Твою любовь и нежность продаю. Цвєтаєва: Ночи без любимого -и ночи С нелюбимым, и больше звезды Над горячей головой, и руки, Простирающиеся к Тому - Кто от века не был -и не будет, Кто не может быть - и не должен быть... И слеза героя по ребенку, И большие каменные горы На груди того, кто должен - вниз... Знаю все, что было, все, что будет, Знаю всю глухонемую тайну, Что на темном, на косноязычном Языке людском зовется - Жизнь. (Виходять). 1-й ведучий. Жінки... Мудрі, красиві, талановиті. Вони палали самі і осяювали шлях іншим. Поезією, Коханням, Красою. 2-й ведучий. О вы, служительницы Музы, Связав с поэзией все узы, Вы ей отдались до конца, Крепив, порой, перо борца. Любовь й верность воспевали, В уныние вы не впадали, Святое свято берегли - Иначе жить вы не могли. Пусть тьма всегда огня боится, Пусть все прекрасное струится! Да будут жить стихи вовек, Пусть не умолкнет строчек бег! Пусть рифма слов не иссякает, Пусть быт восторг не заедает, Пусть радость душу теребит! Пусть сердце не сгорит! Висновок. Ми вважаємо, що засідання літературного салону принесло радість і вчителям і учням, і стане своєрідним продовженням уроків зарубі­жної літератури, адже учні почули вірші поетів, дізнались про них багато нового. А своїм «надзавданням» ми бачили в створенні своєрідної «артистич­ної» атмосфери, де б акцент робився на безпосередньому естетичному сприйманні поетичних текстів, музики, репродукції, живопису. Таким чином можна говорити про ще один рівень інтеграції - поєд­нання аналітичного та естетичного типів сприйняття матеріалу.
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz