Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Навчальна роботаЩоб учитель і учні були успішними
Кожна людина
за правом народження може досягти
успіху. І кожна людина заслуговує на успіх! Потрібно тільки захотіти.
З газети «Завуч» Робота заступника директора з навчально -
виховної роботи загальноосвітньої школи різноманітна і багатофункціональна. До
його професійних обов’язків входять методичні, контрольні, статистичні,
диспетчерські функції, щоденні оперативні форми роботи, щотижневі, щомісячні, що
семестрові, щорічні… Однією з головних напрямків роботи завуча є
організація внутрішкільної методичної роботи, яка є частиною неперервної освіти
педагогів. Мета її – освоєння найраціональніших методів і прийомів навчання,
розвитку, виховання учнів, підвищення рівня загальнодидактичної та методичної
підготовленості педагога до організації та ведення навчально - виховної роботи.
«Вік живи – вік
учись». У цьому прислів’ї закладена народна мудрість про необхідність постійної
освіти. Сповна це стосується педагогічної діяльності, а особливо – завуча, який
повинен виявляти підвищений інтерес до всього нового, щодня читати педагогічну
періодику, психолого-педагогічну літературу, постійно підвищувати рівень
педагогічної та загальної культури. Орієнтація
сучасної української школи на європейські стандарти передбачає, передусім,
розвиток компетентної особистості, здатної реалізувати свій творчий потенціал у
суспільстві, людини нового типу з гнучким, нестандартним мисленням. Виникає
необхідність і у підвищенні професійної компетентності педагогів. Тому й
визначив наш педколектив науково - методичну проблемну тему «Формування
ключових компетентностей учнів як ціннісних орієнтацій навчально-виховної
діяльності через підвищення професійної компетентності педагогів». Робота над
нею інтегрує в собі основні форми
методичної роботи (індивідуальні, групові, масові), атестацію, виховну роботу. Проблемна тема
співзвучна сучасним педагогічним ідеям, актуальна, практично значима,
охоплює широкий спектр проблем, відповідає інтересам і можливостям колективу. А педагогічний
колектив нашої школи - це 25 педагогів, чоловіків і жінок, з різним
педстажем, з повним і неповним педагогічним навантаженням, висококваліфікованих
і тих, хто прагне педагогічної досконалості. Але ми -єдине ціле. При плануванні
різного виду діяльності враховується думка колективу, зокрема і слушна думка
тих, хто в стінах нашого навчального закладу прожив багато років, і молодих –
їх «свіжий» погляд на школу.(В школі обов’язково повинні бути молоді вчителі. Без
них життя нудне, нецікаве. Хоча вони потребують величезної організаційної,
методичної підтримки, допомоги. Разом з тим, вони легко впроваджують сучасні
інформаційно-комунікаційні технології і допомагають в цьому старшим колегам). Віддавши роботі
завуча 23 роки, набуваєш знань про характер, сутність кожного з учителів, тобто
наперед знаєш, що від кого чекати, як раціонально використати їхній
інтелектуальний потенціал. Своїм головним
завданням в роботі з педагогами вважаю: допомогти кожному стати успішним,твердо
повіривши в те, що подібне породить подібне. Учитель буде
успішним, якщо він має добрі фахові знання, постійно вдосконалює свої особисті
риси (вміння спілкуватися, мистецтво розмовляти, особливо слухати), якщо впевнений у собі і своїх силах, якщо
володіє достатнім методичним багажем і практичними навичками. Бажання дитини
навчатися багато в чому залежить від учителя, його вміння визначити можливості
школяра, його індивідуальність. Адже «Учні стомлюються на уроці не стільки від
обсягу навчального матеріалу, скільки від недосконалої технології уроку,
методичної одноманітності і пасивності» ( з листа МОН України). Якщо у вчителя є
бажання віддати, в учня обов’язково з’явиться
бажання отримати. Якщо ці два бажання збігаються – маємо прекрасний результат,
маємо успіх. У нашому районі
вчитель може проявити свої успіхи, беручи участь у конкурсі «Вчитель року»,
готуючи учнів до участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах, роботі МАН. Учитель
успішний, якщо його випускники успішно конкурують при вступі в ву зи, успішно
склавши ЗНО. Учитель успішний,
якщо він має визнання колег, адміністрації, батьків, учнів, громадськості, адже
в сільській школі він на виду у всіх. Неодмінна умова
успіху – заохочення педагогів за успішне виконання роботи, та покарання за
невиконання. Використовуючи ці важелі, пам’ятаю, що зауваження краще робити
наодинці, а похвалу – при всіх. Намагаюсь не
командувати, а більше переконувати, дотримуючись демократичного стилю
керівництва, колегіальності у вирішенні важливих завдань. Основою здорових
взаємин з підлеглими є взаємоповага, об’єктивна справедливість. Це стосується й
відносин з учнями. Тому, кажуть, що користуюсь авторитетом в колег, учнів, їх
батьків. А це також успіх. Проте успішними
ми ще не у всьому.В нас багато проблемних питань, і в тому числі у
мене: Досконале володіння інформаційно -комунікаційними
технологіями—запорука творчого зростання
вчителя і учня. Тож працюймо і
будьмо успішними!
Заступник директора з навчально-виховної роботи Гремяцької ЗОШ І-ІІІ ст.
Тишко Ганна Северинівна |
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||